Uudistuva Kalajaska ilmestyy 15.1. - Kalajokilaakso säilyy alueen uutismediana

Kalajaska muuttuu vuoden alusta kokonaan kaupalliseksi tuotteeksi. Uudistuva lehti ilmestyy tammikuun puolivälistä lähtien joka toinen keskiviikko, tosin keväällä kuntavaalitaiston aikaan joka viikko.

Kalajaska-lehden sisältö keskittyy jatkossa aiempaakin enemmän tukemaan Ylivieskan seudun yrityselämää ja kaupankäyntiä sekä alueen vetovoimaisuutta.

– Kaupallisen julkaisun sivuilta näet sisältöjä sekä paikallisista asioista että aina kuhunkin ajankohtaan liittyvistä ajankohtaisista aiheista. Pääpaino on paikallisten toimijoiden näkymisellä perinteisten mainosten ja sisältömarkkinoinnin tavoin, kertoo Hilla Groupin kaupallisten julkaisujen tuotantotiimin päällikkö Hannu Lehto.

Kalajaska ilmestyy joka toinen keskiviikko, tosin keväällä kuntavaalitaiston aikaan joka viikko. Hillan medioista myös kokonaan kaupalliseksi tuotteeksi muuttuva Pietarsaaren Sanomat ilmestyy 12 kertaa vuodessa tarpeen mukaan, vaalien aikaan tiheämmin ja kesällä harvemmin.

– Kalajaska ei ole jatkossa uutismedia, kertoo Hannu Lehto ja jatkaa, että lehti tuo esille erityisesti alueen yritystoimintaa ja kertoo yritysten palveluista, mutta nostaa esille myös alueen muita kuin kuluttajamyyntiä tekeviä yrityksiä.

Kalajaska jaetaan ensi vuonna Ylivieskan lisäksi Sievissä, Alavieskassa, Oulaisissa sekä osissa Merijärveä.

Paljasjalkainen ylivieskalainen Helmi Petäjistö aloitti vuoden alusta tuottajana Hilla Groupin myynti ja markkinointi -tiimissä ja hän on yksi uudistuvan Kalajaskan sisällön käytännön toteuttajista.

– Odotan todella innolla yhteistyötä alueen yritysten ja muiden toimijoiden kanssa, niin sisältömarkkinoinnin tuotannon kuin yleisempien aiheiden osalta, Petäjistö sanoo.

Aikaisemman työnantajan palveluksessa Helmi toteutti viestintää pääasiassa sosiaalisen median kanaviin. Nyt viestinnän valikoimassa on mukana aktiivisesti myös perinteinen printtimedia.

– Mainosartikkeleiden tuotannossa tavoitteena on aidosti luoda sisältöjä, mitkä edesauttavat kulloisenkin asiakkaan tavoitteisiin pääsyä, hän jatkaa.

Hilla Groupin tuottajatiimin päällikkö Hannu Lehto, myyntipäällikkö Kirsi Pinola sekä tuottaja Helmi Petäjistö.

Myyntipäällikkö Kirsi Pinola jatkaa entisessä roolissaan tarjoten hyvin laaja-alaisesti markkinoinnin ja viestinnän ratkaisuja niin Ylivieskan seudulla kuin laajemmin valtakunnallisesti.

– Uudistuvalla Kalajaskalla on varmasti vahva rooli jatkossakin kaupallisen tarjonnan viestinnässä Ylivieskan, Sievin, Alavieskan ja Oulaisten asukkaille, mutta meillä Hillassa on myös paljon näkymisen mahdollisuuksia. Erityisen ilahtunut olen ollut viime aikoina siitä, miten digitaalisissa ulkomainostauluissa näkymien on tuottanut toivottuja tuloksia, Pinola sanoo.

Ylivieskan alueen päivittäisiä uutisia voi seurata netissä paikallislehti Kalajokilaaksosta sekä sen perjantaisin ilmestyvästä tilattavasta printtilehdestä. Pietarsaaren seudulla paikalliset uutiset löytyvät www.keskipohjanmaa.fi-sivustolta ja Keskipohjanmaa-lehdestä.

Lue tarkemmin Kalajaskan tavoittavuudesta >>

Lue tarkemmin Kalajaskan ilmestymisaikataulusta vuodelle 2025 >>

Matkailulehdillä alueiden palvelutarjonta esille

Hilla Groupin matkailutuotteetkin ovat jatkossa kokonaan kaupallisia tuotteita, mutta niiden ilmestymiseen muutoksella ei juuri ole vaikutusta. Vuokatti News jatkaa entiseen tapaan ilmestymistä Vuokatin matkailualueella neljä kertaa vuodessa. LeviNyt ilmestyy ja jaetaan entiseen tapaan Levillä, Saariselän Sanomat Saariselällä. Tilata näitä lehtiä ei kuitenkaan enää voi, vaan Levillä uutisennälkäisiä palvelee alueen paikallislehti Kittilälehti ja Saariselällä Inarilainen.

Matkailulehtien sisällössä keskitytään uutisten sijaan matkailijoille relevantteihin palveluihin alueella sekä yleisesti matkailuaiheisiin.

– Jotta matkailija löytäisi palveluiden ääreen ja innostuisi niitä käyttämään, Lehto kertoo.

Juttuja voidaan tehdä esimerkiksi ravintoloiden palveluista ja matkailijoille juuri kohteessa tarjottavista uusista palveluista, mutta myös kaikesta siitä, mikä tekee lomasta onnistuneen.

Pietarsaaren Sanomien, LeviNytin ja Saariselän Sanomien verkkosivustot säilyvät, mutta muuttuvat sisällöltään kaupallisiksi printtilehden tavoin.

Lue tarkemmin mahdollisuuksista markkinoida tuotteita ja palveluita Hilla Groupin kautta >>