Paikallisuutiset

Kalajoen Kohtaamispaikka Loisto hakee uudenlaista konseptia – Toimitusjohtaja Aki Keisun mielestä ympärivuotinen kauppa kannattaa sitten, kun Hiekkasärkkien palveluja kehitetään uudella kylpylällä ja Marinan satamalla: "Meri on hieno, mutta niin se luonto on myös muualla"

Hiekkasärkillä sijaitseva Loisto kasvatti kesän kävijämäärää yli 36 prosenttia, vaikka alueen turistimäärä väheni. Hiljaisemmalle sesongille etsitään nostetta tapahtumien kautta.

Keisu Invest Oy:n toimitusjohtaja Aki Keisu uskoo, että Hiekkasärkkien vetovoima muuttuu ympärivuotisesti, jos aluetta kehitetään kunnolla eteenpäin. Meren vetovoimaan luottaminen ei riitä.
Keisu Invest Oy:n toimitusjohtaja Aki Keisu uskoo, että Hiekkasärkkien vetovoima muuttuu ympärivuotisesti, jos aluetta kehitetään kunnolla eteenpäin. Meren vetovoimaan luottaminen ei riitä. Kuva: Markku Jokela

Kalajoella kävi viime kesänä turisteja vähemmän kuin edellisinä, hyvin vilkkaina koronakesinä. Kohtaamispaikka Loisto kuitenkin onnistui kasvattamaan kävijämäärää yli 36 prosentilla.

– Meillä oli yli 130 000 kävijää kesäkuun alun ja elokuun lopun välisenä aikana. Parhaimmillaan talossa oli töissä yli

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä