Paikallisuutiset

Tekoäly hoitoon ohjaamisessa helpottaa asiointia terveyspalveluihin, mutta sähköisen palvelun käyttö on vielä vähäistä

Sähköisen asioinnin avulla esimerkiksi korvatulehdusta potevan lapsen vanhempi voi laittaa lapsen hoitoon pääsyn liikkeelle vaikka keskellä yötä.
Sähköisen asioinnin avulla esimerkiksi korvatulehdusta potevan lapsen vanhempi voi laittaa lapsen hoitoon pääsyn liikkeelle vaikka keskellä yötä. Kuva: Kallio

Peruspalvelukuntayhtymä Kallion terveyspalveluissa on ollut maaliskuusta 2018 lähtien käytössä tekoälyä hyödyntävä digitaalinen asiointijärjestelmä Klinik.

24h asiointipalvelussa asiakas syöttää oireensa digipalveluun, jossa järjestelmän taustalla oleva tekoäly tekee alustavan arvion sekä arvioi hoid

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä